Aktualności, ogłoszenia

   Solidaryzując się z osobami, które na terenie ogarniętym wojną potrzebują wsparcia ludzi dobrej woli, organizujemy w naszej szkole zbiórkę pieniężną w dniach 1 – 4 marcaNasza pomoc ma znaczenie! Najmniejsze nawet kwoty pozwolą budować wielkie dobro! Zebrane pieniądze trafią zarówno do tych, którzy przed wojną musieli uciekać, jak również do tych, którzy pozostali, by bronić swojej Ojczyzny.

   Zwracamy się do Państwa z prośbą o włączenie się do akcji. Już teraz dziękujemy za życzliwość i zrozumienie.

 

   W ramach Programu Laboratorium Przyszłości szkoła otrzymała wsparcie finansowe w kwocie 70 000 zł na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. W 2021 roku wykorzystano 100% przyznanych środków. 

   Szkoła zakupiła: Drukarkę 3D wraz z akcesoriami i laptopem, nagłośnienie, gogle wirtualnej rzeczywistości z akcesoriami i oprogramowaniem, klocki konstrukcyjne LEGO, robot do nauki programowania, aparat fotograficzny z akcesoriami i obiektywem, statyw z akcesoriami, mikroport bezprzewodowy, mikrofon kierunkowy, gimbal, zestaw FORBOT Mistrz Lutowania + stację lutowniczą, kamerę przenośną cyfrową wraz z akcesoriami, oświetlenie do realizacji nagrań, mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami. 

  Nowoczesny sprzęt, pozwoli na rozwijanie zainteresowań i kreatywnych postaw uczniów oraz wyrównywanie szans edukacyjnych. Będzie wykorzystywany na zajęciach: informatyki, techniki, fizyki, chemii, biologii, geografii, zajęciach kształtujących kreatywność, w czasie realizacji innowacji pedagogicznych i uroczystości szkolnych. 

 

LEKCJE STEAM Z ZESTAWEM SPIKETM PRIME 

   W bieżącym roku szkolnym rozpoczęliśmy realizację zajęć z robotyki w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. W zajęciach, które rozwijają sprawność manualną, myślenie przestrzenne, wyobraźnię oraz wprowadzają w świat programowania, uczestniczą uczniowie klas: IIa, IIIb, VI oraz VIII. Dzieci w małych grupach pracują nad zbudowaniem robota, a następnie programują go z wykorzystaniem aplikacji. Zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniem uczniów, wszyscy z ogromnym przejęciem i zaangażowaniem  konstruują swoje roboty, co przynosi satysfakcję nie tylko uczniom, ale i nam - nauczycielom. Bardzo przyjemnie jest patrzeć jak uczniowie współpracują ze sobą i rozwijają logiczne myślenie, a pod koniec zajęć skonstruowane i zaprogramowane pojazdy „ruszają w drogę.”

GALERIA

 WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ W NASZEJ SZKOLE!

   Podczas wirtualnej wycieczki, używając okularów ClassVR, uczniowie klas 6 i 7 szacowali różne ilości danych obiektów. Oglądając obiekty w okularach próbowali odpowiedzieć na pytania: Ile przedmiotów widzą w każdej scenie?; Ile różnych przedmiotów widzą? Oglądali takie obrazy jak: Wyspa Amedee: ryby; Bayern Monachium: widzowie; Festiwal latarni: latarnie; Targ w Jordanii: różne rodzaje produktów rolnych; Festiwal słoneczników: słoneczniki.

   Następnie podczas pogadanki z nauczycielem dowiedzieli się: Co to znaczy oszacować?; Dlaczego jest to użyteczna umiejętność?; Czy są takie sytuacje, gdy lepiej jest szacować niż liczyć?; A co z sytuacjami, gdy naprawdę musimy liczyć, a samo oszacowanie nie wystarczy?

Dzięki zajęciom uczniowie:

  1. wzmocnili umiejętność szacowania różnych obiektów życia codziennego,
  2. poznali jak można policzyć takie duże ilości przedmiotów,
  3. doszli do pomysłu dodawania grup tego samego rodzaju,
  4. ćwiczyli wizualne szacowanie

W zajęciach z okularami 3d brali udział uczniowie klasy 6:Gruca Kacper, Kołdras Łukasz, Ogorzałek Oliwier, Pękala Szymon, Motyka Kacper, Stopka Maja, Groń Adam, Szczurek Kacper, Gryboś Krzysztof oraz uczniowie klasy 7: Chlipała Jakub, Nalepa Robert, Podwika Kamil, Stolarczyk Hubert.

GALERIA

   LABORATORIUM ROBOTYKI ROBOMAKER

   RoboMaker to niesamowite laboratorium do odkrywania wszystkich sekretów robotyki i kodowania poprzez programowanie blokowe. Uczniowie klasy 6: Groń Adam, Motyka Kacper, Ogorzałek Oliwier, Pękala Szymon, Kołdras Łukasz, Stopka Maja oraz uczniowie klasy 7: Chlipała Jakub, Nalepa Robert, Podwika Kamil, Stolarczyk Hubert zbudowali 2 roboty z ponad 200 komponentów, 2 silników, 1 głośnika i czujnika podczerwieni i zaprogramowali je tak, aby wykonywały zabawne czynności, które pomagają rozwijać myślenie komputacyjne. Do programowania robota wykorzystano programowanie blokowe z poziomu aplikacji na urządzenia mobilne, istnieje również możliwość programowania ręcznego. Robot był sterowany przy pomocy steru dostępnego w aplikacji mobilnej.

   Podczas zajęć uczniowie tworzyli proste programy w blokowym języku programowania, definiowali podstawowe konstrukcje algorytmiczne, tworzyli proste programy z wykorzystaniem czujników i silników, dokonywali podziału zadania na części i odniesienia poszczególnych elementów programu do zapisu algorytmu w postaci schematu blokowego. Poprzez udział w zajęciach uczniowie poznali aplikację RoboMaker, potrafią ułożyć sekwencję poleceń sterującą elementami robota, poznali podstawowe bloki języka programowania RoboMaker, znają zasady rysowania schematu blokowego algorytmu i potrafią narysować schematy blokowe prostych algorytmów. Zapraszamy do obejrzenia filmów w zajęć (linki poniżej).

Pokonywanie przez robota zaplanowanej trasy - klasa 6

Programowanie trasy robota - klasa 7 

GALERIA

 

   Składamy serdeczne podziękowania dla wszystkich, którzy włączyli się w akcję Serce za Serce - zbiórkę pieniędzy na operację Matyldy Różak. Zebrana kwota - 2728 zł została przelana na konto zbiórki w serwisie Siepomaga. Małej Matyldzi życzymy zdrowia i trzymamy kciuki, by jak najszybciej odbyła się operacja!

 

 

 

   14 lutego prawie na całym świecie obchodzi się wyjątkowe święto „Dzień Zakochanych”, czyli „Walentynki”. Patronem tego dnia jest Św. Walenty i chodź o jego życiu wiemy niewiele, to jest on najbardziej znanym i popularnym patronem zakochanych. Obecnie jest to święto radości, przekazywania sobie miłych życzeń i serdecznych słów. Obdarowujemy się kolorowymi kartkami, słodyczami, kwiatami i maskotkami. Zgodnie z tą tradycją, ten wyjątkowy dzień był w naszej szkole okazją do świętowania przyjaźni i życzliwości, w gronie kolegów i koleżanek. I co najważniejsze – świętowali wszyscy uczniowie – od najmłodszych oddziałów zerowych do klas czwartych. Kilka dni wcześniej wszystkie dzieci wraz ze swoimi wychowawczyniami przygotowały piękne serduszka. Każde z nich zawierało „miłe słowo”, ot chociażby „Ładnie dziś wyglądasz”, „Dobrze, że jesteś”. Dzisiaj, w dniu Św. Walentego uczniowie ubraniu na czerwono i różowo losowali serduszka. Nikt nie wiedział od kogo ono jest, kto jest autorem napisanych na nim słów. Być może to ten jedyny/jedyna…

GALERIA

  Tuż przed feriami w naszej szkole został rozstrzygnięty konkurs ogłoszony przez Samorząd Uczniowski: "MÓJ PRZEPIS NA UDANE ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA"Oto wyniki:

Kategoria - klasy 0-3:                                        Kategoria - klasy 4-8:

I miejsce: Dorota Obrębska - kl. 0a                     I miejsce: Dominik Frączek - kl. 4b

II miejsce: Kacper Widełko - kl. 3a                       II miejsce: Magdalena Pękala - kl. 7a

                                                                  III miejsce: Mateusz Suflita - kl. 1a                       III miejsce: Oliwia Sekuła - kl. 7b

Wyróżnienia:

Michalina Drąg - kl. 0a, Julia Skraba - kl. 0a, Przemysław Pajor - kl. 0b, Paulina Kiełbasa - kl. 2b, Mateusz Romanek - kl. 3a oraz Bartłomiej Frączek - kl. 6.

Nagrody dla zwycięzców i wyróżnionych oraz słodkie upominki dla wszystkich uczniów, którzy brali udział w konkursie zostały ufundowane przez Samorząd Uczniowski. Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom, dziękujemy za zaangażowanie i zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach.

 

Jeśli nie wiesz jak zalogować się do dziennika,
kliknij tutaj

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Formularz logowania

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II we Florynce

Florynka 64
33-332 Florynka
tel. (fax) 18 447 16 22

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.