Aktualności, ogłoszenia

   W ramach Programu Laboratorium Przyszłości szkoła otrzymała wsparcie finansowe w kwocie 70 000 zł na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. W 2021 roku wykorzystano 100% przyznanych środków. 

   Szkoła zakupiła: Drukarkę 3D wraz z akcesoriami i laptopem, nagłośnienie, gogle wirtualnej rzeczywistości z akcesoriami i oprogramowaniem, klocki konstrukcyjne LEGO, robot do nauki programowania, aparat fotograficzny z akcesoriami i obiektywem, statyw z akcesoriami, mikroport bezprzewodowy, mikrofon kierunkowy, gimbal, zestaw FORBOT Mistrz Lutowania + stację lutowniczą, kamerę przenośną cyfrową wraz z akcesoriami, oświetlenie do realizacji nagrań, mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami. 

  Nowoczesny sprzęt, pozwoli na rozwijanie zainteresowań i kreatywnych postaw uczniów oraz wyrównywanie szans edukacyjnych. Będzie wykorzystywany na zajęciach: informatyki, techniki, fizyki, chemii, biologii, geografii, zajęciach kształtujących kreatywność, w czasie realizacji innowacji pedagogicznych i uroczystości szkolnych. 

 

LEKCJE STEAM Z ZESTAWEM SPIKETM PRIME 

   W bieżącym roku szkolnym rozpoczęliśmy realizację zajęć z robotyki w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. W zajęciach, które rozwijają sprawność manualną, myślenie przestrzenne, wyobraźnię oraz wprowadzają w świat programowania, uczestniczą uczniowie klas: IIa, IIIb, VI oraz VIII. Dzieci w małych grupach pracują nad zbudowaniem robota, a następnie programują go z wykorzystaniem aplikacji. Zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniem uczniów, wszyscy z ogromnym przejęciem i zaangażowaniem  konstruują swoje roboty, co przynosi satysfakcję nie tylko uczniom, ale i nam - nauczycielom. Bardzo przyjemnie jest patrzeć jak uczniowie współpracują ze sobą i rozwijają logiczne myślenie, a pod koniec zajęć skonstruowane i zaprogramowane pojazdy „ruszają w drogę.”

GALERIA

 WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ W NASZEJ SZKOLE!

   Podczas wirtualnej wycieczki, używając okularów ClassVR, uczniowie klas 6 i 7 szacowali różne ilości danych obiektów. Oglądając obiekty w okularach próbowali odpowiedzieć na pytania: Ile przedmiotów widzą w każdej scenie?; Ile różnych przedmiotów widzą? Oglądali takie obrazy jak: Wyspa Amedee: ryby; Bayern Monachium: widzowie; Festiwal latarni: latarnie; Targ w Jordanii: różne rodzaje produktów rolnych; Festiwal słoneczników: słoneczniki.

   Następnie podczas pogadanki z nauczycielem dowiedzieli się: Co to znaczy oszacować?; Dlaczego jest to użyteczna umiejętność?; Czy są takie sytuacje, gdy lepiej jest szacować niż liczyć?; A co z sytuacjami, gdy naprawdę musimy liczyć, a samo oszacowanie nie wystarczy?

Dzięki zajęciom uczniowie:

  1. wzmocnili umiejętność szacowania różnych obiektów życia codziennego,
  2. poznali jak można policzyć takie duże ilości przedmiotów,
  3. doszli do pomysłu dodawania grup tego samego rodzaju,
  4. ćwiczyli wizualne szacowanie

W zajęciach z okularami 3d brali udział uczniowie klasy 6:Gruca Kacper, Kołdras Łukasz, Ogorzałek Oliwier, Pękala Szymon, Motyka Kacper, Stopka Maja, Groń Adam, Szczurek Kacper, Gryboś Krzysztof oraz uczniowie klasy 7: Chlipała Jakub, Nalepa Robert, Podwika Kamil, Stolarczyk Hubert.

GALERIA

   LABORATORIUM ROBOTYKI ROBOMAKER

   RoboMaker to niesamowite laboratorium do odkrywania wszystkich sekretów robotyki i kodowania poprzez programowanie blokowe. Uczniowie klasy 6: Groń Adam, Motyka Kacper, Ogorzałek Oliwier, Pękala Szymon, Kołdras Łukasz, Stopka Maja oraz uczniowie klasy 7: Chlipała Jakub, Nalepa Robert, Podwika Kamil, Stolarczyk Hubert zbudowali 2 roboty z ponad 200 komponentów, 2 silników, 1 głośnika i czujnika podczerwieni i zaprogramowali je tak, aby wykonywały zabawne czynności, które pomagają rozwijać myślenie komputacyjne. Do programowania robota wykorzystano programowanie blokowe z poziomu aplikacji na urządzenia mobilne, istnieje również możliwość programowania ręcznego. Robot był sterowany przy pomocy steru dostępnego w aplikacji mobilnej.

   Podczas zajęć uczniowie tworzyli proste programy w blokowym języku programowania, definiowali podstawowe konstrukcje algorytmiczne, tworzyli proste programy z wykorzystaniem czujników i silników, dokonywali podziału zadania na części i odniesienia poszczególnych elementów programu do zapisu algorytmu w postaci schematu blokowego. Poprzez udział w zajęciach uczniowie poznali aplikację RoboMaker, potrafią ułożyć sekwencję poleceń sterującą elementami robota, poznali podstawowe bloki języka programowania RoboMaker, znają zasady rysowania schematu blokowego algorytmu i potrafią narysować schematy blokowe prostych algorytmów. Zapraszamy do obejrzenia filmów w zajęć (linki poniżej).

Pokonywanie przez robota zaplanowanej trasy - klasa 6

Programowanie trasy robota - klasa 7 

GALERIA

 

Jeśli nie wiesz jak zalogować się do dziennika,
kliknij tutaj

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Formularz logowania

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II we Florynce

Florynka 64
33-332 Florynka
tel. (fax) 18 447 16 22

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.