33-332 Florynka
Florynka 64
W ramach TYGODNIA PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ nasi uczniowie, wraz ze swoimi nauczycielami oraz pedagogiem i psychologiem szkolnym, podjęli w zeszłym tygodniu wiele ważnych działań:
- Nasi pierwszoklasiści wzięli udział w zajęciach z pedagogiem szkolnym, a w ramach zajęć "Życzliwość jako echo" prowadzili rozmowy z wychowawczyniami na temat życzliwości i empatii oraz obejrzeli bajkę terapeutyczną: "Powiedz: Nie", która przedstawiała sposoby na to, jak radzić sobie z agresją. Dzieci wykonały łańcuszek z serduszek życzliwości, który przedstawia rysunki ukazujące ich pozytywne zachowania na co dzień.
- Uczniowie klas drugich nauczyli się wspólnie piosenki "Uraza", mówiącej o przebaczaniu i sile miłości, która potrafi przezwyciężyć trudne emocje. Wykonali Klasowe drzewka życzliwości - na listkach zapisywali to, co wzmacnia, buduje dobre relacje w klasie; na kamieniach to, co niszczy, osłabia klasę. Wzięli udział w "Tanecznej przerwie", podczas której okazywali swoje emocje poprzez ruch oraz budowali pozytywne relacje z uczniami z innych klas. Rozmawiali o agresji, o jej rodzajach, zwracając uwagę na agresję słowną i moc, jaką mają dobre słowa. Uczniowie klasy 2a wzięli udział w lekcji na temat zagrożeń w Internecie: "Wizerunek i tożsamość w Internecie". Dzieci z klasy 2b w ramach budowania relacji z rówieśnikami, samodzielnie wykonały upominki dla uczniów klas pierwszych - były to motywujące zakładki do książek, a z okazji "Dnia Chłopaka" dziewczynki przygotowały kolegom z klasy pamiątkowe krawaty. Podczas zajęć uczniowie klasy 2b przedstawiali scenki darmowe, ukazujące negatywne zachowania rówieśnicze oraz właściwe sposoby reagowania na nie.
- Klasa trzecia zrealizowała scenariusz "Życzliwość jest jak echo". Uczniowie rysowali na serduszkach symbole przyjaźni, miłości i uprzejmości, a następnie, wcielając się w "ambasadorów życzliwości", przekazywali je sobie. Podczas zajęć zapoznali się także z obrazem Paula Signaca, na którym dzieci pokazują, czym jest życzliwość. Robią to tak, jak każdy z nas - poprzez gesty: uśmiech, pomoc, przyjaźń, przytulenie, podanie ręki. Podsumowaniem zajęć trzecioklasistów była sentencja: "Życzliwości to dobre serce, które widać w naszych czynach".
- W klasach 4-8 uczniowie wraz z wychowawcami prowadzili rozmowy na temat przemocy oraz wzięli udział w warsztatach z psychologiem szkolnym, pt. "Profilaktyka zjawiska przemocy". We wszystkich salach lekcyjnych oraz na korytarzach szkolnych zawisły "Kodeksy zasad przeciwko przemocy rówieśniczej" oraz gazetki tematyczne uwrażliwiające uczniów i skłaniające ich do refleksji na temat zachowania wobec rówieśników w szkole i poza nią.
33-332 Florynka
Florynka 64