Czy nauka ortografii może być fajna? Czy ucząc się ortografii można się dobrze bawić? Uczniowie klasy III "b" z całą pewnością odpowiedzą: TAK! W tej klasie, w czasie zajęć dodatkowych, realizowana była innowacja pedagogiczna "Bawimy się ortografią", której celem było:
- rozwijanie umiejętności i zainteresowań ortograficznych,
- doskonalenie stosowania zasad ortografii w praktyce,
- kształtowanie nawyku czujności i spostrzegawczości ortograficznej,
- wdrażanie do nawyku korzystania ze słownika ortograficznego,
- rozwijanie kreatywności i samodzielnego myślenia.
Aktywności i metody stosowane na zajęciach to:
- krzyżówki, rebusy, zagadki ortograficzne,
- edukacyjne gry ortograficzne: bingo, 5 sekund,
- "ortograficzne porządki",
- "klamerkowa ortografia",
- "muchy ortograficzne",
- dyktando "biegane" i dyktando "spod ławki",
- "kości-opowieści".
Ponadto uczniowie wykonywali ilustrowane słowniki ortograficzne, plansze, "lapbooki", "sklernotki", układali rymowanki ortograficzne. W ramach współpracy międzyszkolnej przygotowali zagadki i krzyżówki dla równoległej klasy ze SP nr 133 w Krakowie. Na zakończenie działań innowacyjnych wszyscy uczniowie zmierzyli się w klasowym konkursie ortograficznym, którzy wyłonił aż trzech zwycięzców. Frekwencja podczas tych zajęć oraz zaangażowanie dzieci świadczą o tym, że cel innowacji zastał osiągnięty: uczniowie świetnie bawili się poznając i utrwalając zasady ortograficzne.