Dręczą Cię w szkole, biją na podwórku, boisz się wychodzić z domu? Stałeś się celem ataku w internecie, jest hejt na Ciebie, ktoś wpuścił do sieci Twoje kompromitujące zdjęcie? Zostałeś sam, pogubiłeś się w życiu, straciłeś przyjaciela, nie masz z kim pogadać?
Nie jesteś sam! Zadzwoń pod numer 800 12 12 12. To telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Możesz też napisać do ekspertów na czacie, który znajdziesz na stronie Rzecznika: www.brpd.gov.pl
Czekają tam na Ciebie ludzie, którzy Ci pomogą. Za darmo. Nie musisz się przedstawiasz ani mówić, skąd dzwonisz. Możesz pozostać całkowicie anonimowy. Nikt się nie dowie o tej rozmowie, ani rodzice, ani szkoła, ani znajomi. Eksperci z Telefonu Zaufania pomogą Ci rozwiązać Twój problem, wyjaśnią, co robić, jak się zachować, gdzie znaleźć konkretne wsparcie. Pod numer interwencyjny mogą też dzwonić osoby dorosłe, aby zgłosić problemy dzieci lub rażące zaniedbania względem nich.
Plakat z numerami telefonów zaufania
Konkurs "Wielkanocne rymowanie" został rozstrzygnięty. Uczestnicy wykazali się dużym talentem. Oto wyniki:
W kategorii klas 1-5 : W kategorii klas 6-8:
I miejsce: Lena Borzęcka kl. 1b I miejsce: Albert Siuta kl. 7b
II miejsce: Paulina Siuta kl. 3a II miejsce: Aleksandra Stelmach kl. 7a
III miejsce: Dominik Frączek kl. 4b III miejsce: Kacper Siuta kl. 7b
Wyróżnienia: Wyróżnienia:
Jakub Grybel kl. 1a Eliza Drąg kl. 7a
Martyna Stelmach kl. 3b Wiktoria Witek kl. 7b
Julia Dąbrowska kl. 4a Kacper Motyka kl. 8b
Wszyscy uczestnicy konkursu zostali nagrodzeni świątecznymi prezentami. Dziękujemy i zapraszamy do udziału w przyszłym roku.
Solidaryzując się z osobami, które na terenie ogarniętym wojną potrzebują wsparcia ludzi dobrej woli, organizujemy w naszej szkole zbiórkę pieniężną w dniach 1 – 4 marca. Nasza pomoc ma znaczenie! Najmniejsze nawet kwoty pozwolą budować wielkie dobro! Zebrane pieniądze trafią zarówno do tych, którzy przed wojną musieli uciekać, jak również do tych, którzy pozostali, by bronić swojej Ojczyzny.
Zwracamy się do Państwa z prośbą o włączenie się do akcji. Już teraz dziękujemy za życzliwość i zrozumienie.
Sytuacja, w której znaleźli się nasi wschodni sąsiedzi poruszyła wiele serc, wywołała strach i niedowierzanie. Nikt nie spodziewał się takiego okrucieństwa ze strony Rosji, takich ataków, bomb, krwi i cierpienia. Wielu ludzi straciło dom, miejsce do którego zawsze można wrócić. Dzieci żegnały ojców, uciekając z matkami przed wojną. Kiedy wrócą? Nikt z nich, ani nikt z nas tego nie wie. Polska stała się azylem, schronieniem, odpoczynkiem, ciszą… Nasz kraj od samego początku był otwarty dla uchodźców. Polacy zjednoczyli się by pomagać, wesprzeć, wysłuchać, być blisko. Otworzyli domy, a przede wszystkim swoje serca dla drugiego człowieka. Nasi Uczniowie i Rodzice zawsze mieli otwarte serca na pomoc innym. Tak też było i tym razem. Zbiórka, która została przeprowadzona przez Szkolne Koło Caritas, Samorząd Uczniowski i Spółdzielnie Uczniowską „Żaczek” jest na to najlepszym dowodem.
Dzięki Państwa ofiarności zebrano kwotę 4 000 zł. Część pieniędzy przekazana zostanie uchodźcom, którzy pozostali w swoim kraju, ale muszą przemieszczać się na tereny mniej zagrożone. Trafi ona do księdza pochodzącego z naszej gminy, który pełni posługę w Ukrainie już 21 lat. Zna on ich potrzeby, gdyż wielu uciekając ze wschodniej części oblężonego państwa, znajduje schronienie w tamtejszej parafii. Pomaga także poprzez rozwożenie produktów do okolicznych miejscowości i wciąż pozostających tam ludzi. Chcemy pomóc również tym, którzy są już w naszym kraju. W związku z tym, część pieniędzy trafi do miejsc w naszym województwie gdzie powstały punkty tymczasowego pobytu uchodźców, zwłaszcza kobiet i dzieci. Opiekunowie tychże miejsc współpracują z księżmi naszej parafii, dlatego wiemy jak duże są potrzeby i jak ważna jest pomoc każdego z nas.
Dziękujemy z całego serca wszystkim ofiarodawcom i mocno wierzymy w to, że dobroć dawana innym, zawsze do nas powraca.
W ramach Programu Laboratorium Przyszłości szkoła otrzymała wsparcie finansowe w kwocie 70 000 zł na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. W 2021 roku wykorzystano 100% przyznanych środków.
Szkoła zakupiła: Drukarkę 3D wraz z akcesoriami i laptopem, nagłośnienie, gogle wirtualnej rzeczywistości z akcesoriami i oprogramowaniem, klocki konstrukcyjne LEGO, robot do nauki programowania, aparat fotograficzny z akcesoriami i obiektywem, statyw z akcesoriami, mikroport bezprzewodowy, mikrofon kierunkowy, gimbal, zestaw FORBOT Mistrz Lutowania + stację lutowniczą, kamerę przenośną cyfrową wraz z akcesoriami, oświetlenie do realizacji nagrań, mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami.
Nowoczesny sprzęt, pozwoli na rozwijanie zainteresowań i kreatywnych postaw uczniów oraz wyrównywanie szans edukacyjnych. Będzie wykorzystywany na zajęciach: informatyki, techniki, fizyki, chemii, biologii, geografii, zajęciach kształtujących kreatywność, w czasie realizacji innowacji pedagogicznych i uroczystości szkolnych.
LEKCJE STEAM Z ZESTAWEM SPIKETM PRIME
W bieżącym roku szkolnym rozpoczęliśmy realizację zajęć z robotyki w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. W zajęciach, które rozwijają sprawność manualną, myślenie przestrzenne, wyobraźnię oraz wprowadzają w świat programowania, uczestniczą uczniowie klas: IIa, IIIb, VI oraz VIII. Dzieci w małych grupach pracują nad zbudowaniem robota, a następnie programują go z wykorzystaniem aplikacji. Zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniemuczniów,wszyscy z ogromnym przejęciem i zaangażowaniem konstruują swoje roboty, co przynosi satysfakcję nie tylko uczniom, ale i nam - nauczycielom. Bardzo przyjemnie jest patrzeć jak uczniowie współpracują ze sobą i rozwijają logiczne myślenie, a pod koniec zajęć skonstruowane i zaprogramowane pojazdy „ruszają w drogę.”
WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ W NASZEJ SZKOLE!
Podczas wirtualnej wycieczki, używając okularów ClassVR, uczniowie klas 6 i 7 szacowali różne ilości danych obiektów. Oglądając obiekty w okularach próbowali odpowiedzieć na pytania: Ile przedmiotów widzą w każdej scenie?; Ile różnych przedmiotów widzą? Oglądali takie obrazy jak: Wyspa Amedee: ryby; Bayern Monachium: widzowie; Festiwal latarni: latarnie; Targ w Jordanii: różne rodzaje produktów rolnych; Festiwal słoneczników: słoneczniki.
Następnie podczas pogadanki z nauczycielem dowiedzieli się: Co to znaczy oszacować?; Dlaczego jest to użyteczna umiejętność?; Czy są takie sytuacje, gdy lepiej jest szacować niż liczyć?; A co z sytuacjami, gdy naprawdę musimy liczyć, a samo oszacowanie nie wystarczy?
Dzięki zajęciom uczniowie:
W zajęciach z okularami 3d brali udział uczniowie klasy 6:Gruca Kacper, Kołdras Łukasz, Ogorzałek Oliwier, Pękala Szymon, Motyka Kacper, Stopka Maja, Groń Adam, Szczurek Kacper, Gryboś Krzysztof oraz uczniowie klasy 7: Chlipała Jakub, Nalepa Robert, Podwika Kamil, Stolarczyk Hubert.
LABORATORIUM ROBOTYKI ROBOMAKER
RoboMaker to niesamowite laboratorium do odkrywania wszystkich sekretów robotyki i kodowania poprzez programowanie blokowe. Uczniowie klasy 6: Groń Adam, Motyka Kacper, Ogorzałek Oliwier, Pękala Szymon, Kołdras Łukasz, Stopka Maja oraz uczniowie klasy 7: Chlipała Jakub, Nalepa Robert, Podwika Kamil, Stolarczyk Hubert zbudowali 2 roboty z ponad 200 komponentów, 2 silników, 1 głośnika i czujnika podczerwieni i zaprogramowali je tak, aby wykonywały zabawne czynności, które pomagają rozwijać myślenie komputacyjne. Do programowania robota wykorzystano programowanie blokowe z poziomu aplikacji na urządzenia mobilne, istnieje również możliwość programowania ręcznego. Robot był sterowany przy pomocy steru dostępnego w aplikacji mobilnej.
Podczas zajęć uczniowie tworzyli proste programy w blokowym języku programowania, definiowali podstawowe konstrukcje algorytmiczne, tworzyli proste programy z wykorzystaniem czujników i silników, dokonywali podziału zadania na części i odniesienia poszczególnych elementów programu do zapisu algorytmu w postaci schematu blokowego. Poprzez udział w zajęciach uczniowie poznali aplikację RoboMaker, potrafią ułożyć sekwencję poleceń sterującą elementami robota, poznali podstawowe bloki języka programowania RoboMaker, znają zasady rysowania schematu blokowego algorytmu i potrafią narysować schematy blokowe prostych algorytmów. Zapraszamy do obejrzenia filmów w zajęć (linki poniżej).
Pokonywanie przez robota zaplanowanej trasy - klasa 6
Programowanie trasy robota - klasa 7
MALI KONSTRUKTORZY
Od września 2023 roku realizowane są zajęcia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Na lekcjach kształtujących kreatywność uczniowie z klasy III a korzystają z zestawów klocków LEGO Education SPIKE do realizacji projektów wg instrukcji oraz tworząc własne budowle. Edukacyjne klocki konstrukcyjne rozwijają umiejętności manualne, a także myślenie i wyobraźnię przestrzenną. Zajęcia mają na celu rozbudzanie twórczego myślenia, umiejętności podejmowania wyzwań i poszukiwania rozwiązań poza schematami. Uczniowie współpracowali ze sobą w celu znalezienia kreatywnego rozwiązania problemów i dopracowywali je metodą prób i błędów. Praca z klockami pobudza logiczne myślenie i wywołuje mnóstwo pozytywnych emocji.
Jeśli nie wiesz jak zalogować się do dziennika,
kliknij tutaj
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II we Florynce
Florynka 64
33-332 Florynka
tel. (fax) 18 447 16 22
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.