Strona główna
Nasza szkoła
Jesteśmy z niej dumni
Nasi uczniowie

W poniedziałek, 25 września, uczniowie klas 6a i 6b wczesnym rankiem rozpoczęli niezwykłą podróż przez czas i przestrzeń Doliny Ojcowskiej. Spacerując alejkami Ojcowskiego Parku Narodowego, słuchaliśmy opowieści przewodnika na temat przyrody i historii tego miejsca. Wyobraźnią cofnęliśmy się do czasów prehistorii. Ale celem wycieczki nie było tylko poznanie pięknych zakątków naszej Ojczyzny -  pomników przyrody, lecz również uczestniczenie w warsztatach prowadzonych przez trenerów Archezji – Fundacji Wspomagającej Wychowanie. Uczniowie mieli okazję do podjęcia wspólnego wyzwania oraz trenowania podejmowania decyzji. Motywem przewodnim warsztatów prowadzonych w plenerze było pokazanie młodzieży konieczności kierowania się w życiu wartościami, a także ukazanie sposobów i zachęcanie uczniów do budowania dobrych relacji z samym sobą oraz innymi. Zwiedzając ruiny zamku kazimierzowskiego w Ojcowie, rozmawialiśmy o cechach i sile charakteru. Dowiedzieliśmy się, jak ważna jest współpraca w grupie i budowanie jedności klasowej. W czasie marszu do punktu widokowego Jonaszówka wysłuchaliśmy opowieści o Indianinie, która nauczyła nas budowania dobrych relacji oraz rozpoznawania zagrożeń związanych z uzależnieniami. Bardzo zmęczyła nas droga do Jaskini Łokietka, prowadziła przez las, była stroma i długa, ale trudy wspinaczki wynagrodził nam pobyt w tym niesamowitym miejscu. Kiedy przeszliśmy bramę w kształcie pajęczej sieci, znaleźliśmy się w wąskiej szczelinie skalnej, a główny korytarz zaprowadził nas do pomieszczeń: Sali Rycerskiej, Sypialni i Kuchni. Tam odkryliśmy, co to znaczy być wolnym. W czasie przechadzki wąskimi ciemnymi korytarzami towarzyszył nam duch króla Władysława Łokietka. W siedzibie Archezji posililiśmy się smacznymi kiełbaskami z grilla i zobowiązaliśmy się do realizacji kilku zadań. Pobyt na szlakach Ojcowskiego Parku Narodowego nauczył nas poszukiwania pasji oraz naturalnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach stresu i niepokoju.

GALERIA

Jeśli nie wiesz jak zalogować się do dziennika,
kliknij tutaj

Florynka 64
33-332 Florynka
tel. (fax) 18 447 16 22

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.