Aktywne uczennice z klasy 5b w twórczy sposób przygotowały projekt edukacyjny: „Kraina Czarów wszystkich zwabi do wspaniałej zabawy”. Projekt polegał na przygotowaniu lekturowych pudełek do książki Lewis Carroll „Alicja w Krainie Czarów”. W trakcie czytania lektury uczennice wkładały do pudełek rekwizyty należące do świata przedstawionego w utworze. W pudełkach znalazły się zarówno rekwizyty własnoręcznie wykonane z plasteliny, kolorowego kartonu, płóciennych skrawków jak i znalezione w domowych zakamarkach. Dziewczęta w przygotowaniu lekturowego pudełka wykazały się pomysłowością, twórczą wyobraźnią, ale przede wszystkim bardzo dobrą znajomością lektury. Wszyscy w klasie wspaniale bawiliśmy się, wykorzystując elementy pudełek do podsumowania pracy z lekturą. Brawo Dziewczęta!
Duża grupa chętnych uczniów z klasy 4 zainspirowana nadejściem wiosny i treścią lektury Frances Hodgson Burnett „Tajemniczy ogród” przygotowała makiety: Wiosna w tajemniczym ogrodzie. Każda makieta to małe architektoniczne arcydzieło. Wystawa makiet na szkolnym korytarzu przyciągnęła do obejrzenia wielu uczniów szkoły. Młodzi artyści są z siebie i swojej twórczej pracy bardzo dumni. Ich wyobraźnia o tajemniczym ogrodzie jest bardzo różnorodna. Jawi się tysiącem wielobarwnych rabat kwiatowych, misternie wykonanych alejek, drzew i krzewów, ale także literackich bohaterów. W ogrodowych makietach znajdziemy: rudzika, Colina na inwalidzkim wózku, elegancką dziewczynkę – Mary - bujającą się na huśtawce i przyjaciela zwierząt, Dicka. Jeden z ogrodów został nawet oświetlony. Wszystkie prace zasługują na celującą ocenę. Są świetne!