Strona główna
Nasza szkoła
Jesteśmy z niej dumni
Nasi uczniowie

11 czerwca uczniowie klas III wraz z księdzem proboszczem, rodzicami i swoimi wychowawczyniami udali się na pielgrzymkę do Krakowa – Łagiewnik. Wyjazd ten był wyrazem wdzięczności za dar Pierwszej Komunii Świętej.

Pierwszym etapem wycieczki było Sanktuarium Jana Pawła II tzw. Białe Morza. W tym wyjątkowym miejscu, pod opieką pana przewodnika, mieliśmy okazję zwiedzić Kościół Dolny z tzw. Kaplicą Relikwii oraz Kościół Górny, gdzie zobaczyliśmy m.in. piękne mozaiki na ścianach oraz sutannę Jana Pawła II naznaczoną krwią Świętego z zamachu na Jego życie. Był to dla nas czas głębokiej modlitwy i refleksji oraz zyskania wielu cennych informacji na temat Jana Pawła II – patrona naszej szkoły.
   Kolejnym etapem pielgrzymki było Sanktuarium Bożego Miłosierdzia – tutaj spotkaliśmy się z sympatyczną siostrą zakonną, która przybliżyła nam postać świętej Faustyny. Trzeba przyznać, że siostra była mile zaskoczona poziomem wiedzy naszych uczniów, którzy o życiu świętej Faustyny wiedzą bardzo dużo. Po ciekawej pogadance, wspólnym śpiewie i modlitwie udaliśmy się na mszę świętą, którą w intencji naszych uczniów, ich rodziców oraz wychowawców odprawił ksiądz proboszcz Bogusław Pociask. Posileni Słowem Bożym zadbaliśmy także o nasze brzuchy – po mszy świętej udaliśmy się na pyszny obiad do pobliskiego Domu Pielgrzyma. Najedzeni, w drodze do autokaru, wstąpiliśmy jeszcze pomodlić się przy relikwiach Świętej Faustyny, której także powierzyliśmy intencje, z którymi przyjechaliśmy do Łagiewnik. Pełni wrażeń wyruszyliśmy w dalszą drogę – tym razem naszym celem było krakowskie zoo. Na miejscu, w spokoju spacerowaliśmy, podziwiając niezwykłe okazy zwierząt oraz piękną roślinność znajdującą się w tym ogrodzie. Późnym wieczorem wróciliśmy do Florynki. Bardzo dziękujemy księdzu Bogusławowi za organizację tej wycieczki, a rodzicom za towarzyszenie i opiekę nad dziećmi.

GALERIA

Jeśli nie wiesz jak zalogować się do dziennika,
kliknij tutaj

Florynka 64
33-332 Florynka
tel. (fax) 18 447 16 22

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.