30 września (tj. piątek) obchodziliśmy w naszej szkole niezwykłe święto – Dzień Chłopaka, które było okazją do wspaniałej zabawy i okazywania przyjaźni. W każdej grupie przedszkolnej dziewczynki wspólnie z Paniami odśpiewały uroczyste „Sto lat” i złożyły bohaterom dnia najserdeczniejsze życzenia. Nie zabrakło również drobnych upominków, także tych własnoręcznie wykonanych. Był to dzień pełen ciekawych, zorganizowanych zabaw, który sprzyjały integracji wszystkich uczniów.
„Wszystkim chłopakom dużym i małym
życzyć dziś chcemy, by byli wspaniali.
Spełnienia marzeń, uśmiechu, radości,
wspaniałych wrażeń i dużo miłości.
Dużo słodyczy, życia pięknego.
Wszystkiego najlepszego!”
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z uroczystości.
Uczniowie klasy III b z wielkim zapałem odpowiedzieli na propozycję udziału w programie „Ruch i zdrowe odżywianie to moje wyzwanie”, którego głównym patronatem jest Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy im. Św. Ludwika w Krakowie. Program ma na celu zbudowanie motywacji u dzieci, wykreowanie postaw prozdrowotnych, zachęcanie do aktywności fizycznej oraz wspieranie leczenia nadwagi i otyłości. Uczniowie od września aktywnie uczestniczą w dodatkowych lekcjach wychowania fizycznego, które są nadrzędnym założeniem podjętej inicjatywy. Jak wiemy nasz organizm, aby zachować zdrowie, potrzebuje nie tylko ruchu, ale też prawidłowej diety. W związku z tym klasa III b będzie uczestniczyła w warsztatach z zakresu edukacji żywieniowej, a dodatkowo dzieci, rodzice i opiekunowie będą mogli skorzystać z konsultacji z dietetykiem, fizjoterapeutą oraz psychologiem. Zapraszamy na krótką relację z pierwszych zajęć.
W tym roku szkolnym uczniowie klasy IV biorą udział w zajęciach warsztatowych pt: „Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej” prowadzonych przez pedagoga szkolnego. APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ jest potrzebna, by pomóc w leczeniu ran duszy, radzeniu sobie z trudnymi emocjami, odzyskiwaniu dobrego humoru, nadziei, nabywaniu odporności psychicznej i wiary w siebie. Czwartek był dla uczniów wyjątkowo emocjonującym dniem. Czwartoklasiści wykonali piękne, kolorowe „apteczki skarbów” wkładając w nie całe serce. Miło było podglądać pracę uczniów oraz obserwować jak pięknie potrafili współpracować, dzieląc się z innymi przyniesionymi naklejkami.
Najciekawsze lekcje odbywają się wtedy, kiedy uczniowie sami doświadczają tego, o czym się uczą, dlatego wychowawcy wraz z rodzicami dla uczniów klas piątych zorganizowali ciekawą edukacyjną wycieczkę. By lepiej poznać jednego z Patronów roku 2022 - Ignacego Łukasiewicza - 22 września udaliśmy się do muzeum pachnącego ropą naftową.
Gościła nas maleńka, galicyjska miejscowość - Bóbrka, która zasłynęła w XIX wieku jako miejsce powstania pierwszego na świecie przedsiębiorstwa naftowego. Mimo, że kopalnia pełni obecnie funkcje muzealne, to czarne złoto wydobywane jest tu do dzisiaj, a dzięki nowoczesnym ekspozycjom multimedialnym przenieśliśmy się w czasy, kiedy pracował tu sam Ignacy Łukasiewicz. Spacerowaliśmy alejkami w otoczeniu przepięknego lasu, gdzie znajdują się XIX-wieczne kopanki „Franek” i „Janina”, w których można zobaczyć naturalną ropę. Pan przewodnik ciekawie opowiadał nam historię przemysłu naftowego i pokazywał unikatowe urządzenia związane z przemysłem naftowym, rafineryjnym i gazowniczym. Przechadzając się „Śladami naftowych pionierów”, zobaczyliśmy oryginalne narzędzia i urządzenia służące do drążenia studni - kopanek, wiercenia otworów czy makiety obrazujące historię narodzin polskiego przemysłu naftowego i pierwszych prac górniczych. Zwiedziliśmy również Budynek Administracyjny kopalni tzw. Dom Łukasiewicza z 1865 roku, w którym podziwialiśmy ogrom zgromadzonych eksponatów: w tym zachwycającą aptekę urządzoną na wzór XIX-wieczny, gdzie wysłuchaliśmy słuchowiska multimedialnego, w którym głównym bohaterem był I. Łukasiewicz. Bardzo podobała nam się zgromadzona w budynku kolekcja lamp naftowych, fotografii oraz ekspozycja geologiczna. Zajrzeliśmy również do gabinetu – dworskiego saloniku, gdzie znajdują się olejne portrety Ignacego Łukasiewicza i jego żony – Honoraty, a także ciekawy zbiór mebli.
Wzbogaceni o nowe uczniowskie doświadczenia udaliśmy się na kolejne edukacyjne zajęcia. Byliśmy zbyt blisko Krosna, by nie wstąpić do Centrum Dziedzictwa Szkła. Z pierwszej ręki poznaliśmy tematykę hutnictwa szkła. Uczniowie, którzy wykonali osobiście szklane medale, nigdy nie zapomną tego technologicznego procesu oraz wysokich temperatur, które wydobywają się z hutniczego pieca. Przechodząc przez kolejne warsztatowe pracownie, poznaliśmy ludzi, którzy zajmują się szklaną artystyczną twórczością. Mogliśmy zadawać pytania i podziwiać powstające szklane cudeńka. W piwnicach przedprożnych obejrzeliśmy ciekawą ekspozycję dzieł szklanej sztuki wykonanych przez artystów związanych z Krosnem. W tzw. sali “szkła w fizyce” poznaliśmy właściwości szkła i sposoby jego wykorzystania. Na koniec niezwykłej podróży po świecie szkła zakupiliśmy szklane pamiątki.
Obydwie lekcje muzealne dostarczyły nam wielu niezapomnianych wrażeń, a ile przy tym się nauczyliśmy!
Wczesnym rankiem 23 września, nasi drugoklasiści, wraz ze swoimi wychowawczyniami, wyruszyli na wycieczkę do Krosna i Korczyny. W Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie mieli okazję uczestniczyć w pokazie hutniczym - zobaczyli na własne oczy na czym polega proces produkcji szkła. Uczniowie wybijali szklane medale oraz wzięli udział w warsztatach plastycznych - samodzielnie tworzyli piękne obrazki, które malowali na szkle. Kolejnym punktem wycieczki była Pijalnia Czekolady w Korczynie, gdzie dzieci poznały historię czekolady oraz proces tworzenia czekolady od ziarenka kakaowca do tabliczki. Zobaczyły też maszyny służące do wytwarzania czekolady, największą czekoladową fontannę w Polsce oraz obejrzały film: "Pochodzenie kakao oraz historia kakao i czekolady". Każdy uczeń tworzył swoją tabliczkę czekolady oraz czekoladowego lizaka. Na zakończenie dzieci wzięły udział w quizie wiedzy - miały okazję pochwalić się tym, co zapamiętały z dzisiejszej wycieczki w pijalni, zdobywając za to słodkie nagrody. Późnym popołudniem, szczęśliwie i bezpiecznie, wróciliśmy do Florynki.
W bieżącym roku szkolnym rozpoczęliśmy realizację zajęć z robotyki w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. W zajęciach, które rozwijają sprawność manualną, myślenie przestrzenne, wyobraźnię oraz wprowadzają w świat programowania, uczestniczą uczniowie klas: IIa, IIIb, VI oraz VIII. Dzieci w małych grupach pracują nad zbudowaniem robota, a następnie programują go z wykorzystaniem aplikacji. Zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniem uczniów, wszyscy z ogromnym przejęciem i zaangażowaniem konstruują swoje roboty, co przynosi satysfakcję nie tylko uczniom, ale i nam - nauczycielom. Bardzo przyjemnie jest patrzeć jak uczniowie współpracują ze sobą i rozwijają logiczne myślenie, a pod koniec zajęć skonstruowane i zaprogramowane pojazdy „ruszają w drogę.”
Jeśli nie wiesz jak zalogować się do dziennika,
kliknij tutaj
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
| ||||
4
Data :
4 wrzesień 2017
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
30
|
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II we Florynce
Florynka 64
33-332 Florynka
tel. (fax) 18 447 16 22
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.