26 lutego obchodzimy Dzień Dinozaura. Z tej okazji uczniowie klasy 1a wybrali się w poniedziałek, 28 lutego, do Biblioteki Publicznej we Florynce na warsztaty czytelniczo-plastyczne. Podczas tego spotkania p. Joanna Witek przybliżyła dzieciom informacje na temat tych prehistorycznych i fascynujących stworzeń, przeczytała dzieciom kilka opowieści oraz zaprezentowała zgromadzone w bibliotece książki na ten temat. Nasi uczniowie bardzo aktywnie uczestniczyli w tym spotkaniu, wykazali się dużą wiedzą, chętnie wspominali też wyprawę do Parku Dinozaurów w Zatorze. Na zakończenie dzieci wykonały kolorowe, papierowe dinozaury. Bardzo dziękujemy Pani Joannie Witek za zaproszenie i bardzo ciekawe zajęcia!
W ramach Programu Laboratorium Przyszłości szkoła otrzymała wsparcie finansowe w kwocie 70 000 zł na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. W 2021 roku wykorzystano 100% przyznanych środków.
Szkoła zakupiła: Drukarkę 3D wraz z akcesoriami i laptopem, nagłośnienie, gogle wirtualnej rzeczywistości z akcesoriami i oprogramowaniem, klocki konstrukcyjne LEGO, robot do nauki programowania, aparat fotograficzny z akcesoriami i obiektywem, statyw z akcesoriami, mikroport bezprzewodowy, mikrofon kierunkowy, gimbal, zestaw FORBOT Mistrz Lutowania + stację lutowniczą, kamerę przenośną cyfrową wraz z akcesoriami, oświetlenie do realizacji nagrań, mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami.
Nowoczesny sprzęt, pozwoli na rozwijanie zainteresowań i kreatywnych postaw uczniów oraz wyrównywanie szans edukacyjnych. Będzie wykorzystywany na zajęciach: informatyki, techniki, fizyki, chemii, biologii, geografii, zajęciach kształtujących kreatywność, w czasie realizacji innowacji pedagogicznych i uroczystości szkolnych.
LEKCJE STEAM Z ZESTAWEM SPIKETM PRIME
W bieżącym roku szkolnym rozpoczęliśmy realizację zajęć z robotyki w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. W zajęciach, które rozwijają sprawność manualną, myślenie przestrzenne, wyobraźnię oraz wprowadzają w świat programowania, uczestniczą uczniowie klas: IIa, IIIb, VI oraz VIII. Dzieci w małych grupach pracują nad zbudowaniem robota, a następnie programują go z wykorzystaniem aplikacji. Zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniemuczniów,wszyscy z ogromnym przejęciem i zaangażowaniem konstruują swoje roboty, co przynosi satysfakcję nie tylko uczniom, ale i nam - nauczycielom. Bardzo przyjemnie jest patrzeć jak uczniowie współpracują ze sobą i rozwijają logiczne myślenie, a pod koniec zajęć skonstruowane i zaprogramowane pojazdy „ruszają w drogę.”
WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ W NASZEJ SZKOLE!
Podczas wirtualnej wycieczki, używając okularów ClassVR, uczniowie klas 6 i 7 szacowali różne ilości danych obiektów. Oglądając obiekty w okularach próbowali odpowiedzieć na pytania: Ile przedmiotów widzą w każdej scenie?; Ile różnych przedmiotów widzą? Oglądali takie obrazy jak: Wyspa Amedee: ryby; Bayern Monachium: widzowie; Festiwal latarni: latarnie; Targ w Jordanii: różne rodzaje produktów rolnych; Festiwal słoneczników: słoneczniki.
Następnie podczas pogadanki z nauczycielem dowiedzieli się: Co to znaczy oszacować?; Dlaczego jest to użyteczna umiejętność?; Czy są takie sytuacje, gdy lepiej jest szacować niż liczyć?; A co z sytuacjami, gdy naprawdę musimy liczyć, a samo oszacowanie nie wystarczy?
Dzięki zajęciom uczniowie:
W zajęciach z okularami 3d brali udział uczniowie klasy 6:Gruca Kacper, Kołdras Łukasz, Ogorzałek Oliwier, Pękala Szymon, Motyka Kacper, Stopka Maja, Groń Adam, Szczurek Kacper, Gryboś Krzysztof oraz uczniowie klasy 7: Chlipała Jakub, Nalepa Robert, Podwika Kamil, Stolarczyk Hubert.
LABORATORIUM ROBOTYKI ROBOMAKER
RoboMaker to niesamowite laboratorium do odkrywania wszystkich sekretów robotyki i kodowania poprzez programowanie blokowe. Uczniowie klasy 6: Groń Adam, Motyka Kacper, Ogorzałek Oliwier, Pękala Szymon, Kołdras Łukasz, Stopka Maja oraz uczniowie klasy 7: Chlipała Jakub, Nalepa Robert, Podwika Kamil, Stolarczyk Hubert zbudowali 2 roboty z ponad 200 komponentów, 2 silników, 1 głośnika i czujnika podczerwieni i zaprogramowali je tak, aby wykonywały zabawne czynności, które pomagają rozwijać myślenie komputacyjne. Do programowania robota wykorzystano programowanie blokowe z poziomu aplikacji na urządzenia mobilne, istnieje również możliwość programowania ręcznego. Robot był sterowany przy pomocy steru dostępnego w aplikacji mobilnej.
Podczas zajęć uczniowie tworzyli proste programy w blokowym języku programowania, definiowali podstawowe konstrukcje algorytmiczne, tworzyli proste programy z wykorzystaniem czujników i silników, dokonywali podziału zadania na części i odniesienia poszczególnych elementów programu do zapisu algorytmu w postaci schematu blokowego. Poprzez udział w zajęciach uczniowie poznali aplikację RoboMaker, potrafią ułożyć sekwencję poleceń sterującą elementami robota, poznali podstawowe bloki języka programowania RoboMaker, znają zasady rysowania schematu blokowego algorytmu i potrafią narysować schematy blokowe prostych algorytmów. Zapraszamy do obejrzenia filmów w zajęć (linki poniżej).
Pokonywanie przez robota zaplanowanej trasy - klasa 6
Programowanie trasy robota - klasa 7
MALI KONSTRUKTORZY
Od września 2023 roku realizowane są zajęcia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Na lekcjach kształtujących kreatywność uczniowie z klasy III a korzystają z zestawów klocków LEGO Education SPIKE do realizacji projektów wg instrukcji oraz tworząc własne budowle. Edukacyjne klocki konstrukcyjne rozwijają umiejętności manualne, a także myślenie i wyobraźnię przestrzenną. Zajęcia mają na celu rozbudzanie twórczego myślenia, umiejętności podejmowania wyzwań i poszukiwania rozwiązań poza schematami. Uczniowie współpracowali ze sobą w celu znalezienia kreatywnego rozwiązania problemów i dopracowywali je metodą prób i błędów. Praca z klockami pobudza logiczne myślenie i wywołuje mnóstwo pozytywnych emocji.
Brawa i gratulacje dla uczniów klasy 3a, którzy wzięli udział w V Międzyszkolnym Konkursie organizowanym przez Szkołę Podstawową nr 2 w Grybowie: "Podróż po regionach Polski. Grybów - moja mała Ojczyzna". Anastazja Paciorek zajęła 2 miejsce, a Patryk Siedlarz zdobył wyróżnienie. Dzieci zostały nagrodzone pięknymi książkami oraz dyplomami. Jeszcze raz gratulujemy i dziękujemy za udział!
Zgodnie z tymi słowami we wtorek, 15 lutego, odbyła się w naszej szkole zabawa karnawałowa dla klas 0-4. Każda klasa w swojej sali lekcyjnej miło spędziła czas na wspólnych zabawach, tańcach i poczęstunku. Stroje jak zwykle były kolorowe i bardzo pomysłowe, a humory wszystkim dopisywały! Zapraszamy do galerii zdjęć.
ZARZĄDZENIE NR 13/2021/2022
Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II we Florynce
z dnia 17 lutego 2022 r.
w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II we Florynce.
W związku z wejściem w życie ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI i NAUKI z dnia 11 lutego 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2022 poz. 367).
zarządza się, co następuje:
&1.
Od dnia 21 lutego 2022 r. uczniowie klas V – VIII wracają do nauki stacjonarnej w szkole.
&2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Małgorzata Strytyńska
Dyrektor Szkoły
14 lutego prawie na całym świecie obchodzi się wyjątkowe święto „Dzień Zakochanych”, czyli „Walentynki”. Patronem tego dnia jest Św. Walenty i chodź o jego życiu wiemy niewiele, to jest on najbardziej znanym i popularnym patronem zakochanych. Obecnie jest to święto radości, przekazywania sobie miłych życzeń i serdecznych słów. Obdarowujemy się kolorowymi kartkami, słodyczami, kwiatami i maskotkami. Zgodnie z tą tradycją, ten wyjątkowy dzień był w naszej szkole okazją do świętowania przyjaźni i życzliwości, w gronie kolegów i koleżanek. I co najważniejsze – świętowali wszyscy uczniowie – od najmłodszych oddziałów zerowych do klas czwartych. Kilka dni wcześniej wszystkie dzieci wraz ze swoimi wychowawczyniami przygotowały piękne serduszka. Każde z nich zawierało „miłe słowo”, ot chociażby „Ładnie dziś wyglądasz”, „Dobrze, że jesteś”. Dzisiaj, w dniu Św. Walentego uczniowie ubraniu na czerwono i różowo losowali serduszka. Nikt nie wiedział od kogo ono jest, kto jest autorem napisanych na nim słów. Być może to ten jedyny/jedyna…
Jeśli nie wiesz jak zalogować się do dziennika,
kliknij tutaj
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II we Florynce
Florynka 64
33-332 Florynka
tel. (fax) 18 447 16 22
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.