Klasa 5a kolejny raz wykazała się kreatywnością w czasie omawiania lektury na lekcjach języka polskiego. Tym razem książka Ferenca Molnara "Chłopcy z Placu Broni" pobudziła wyobraźnię piątoklasistów. Najpierw w formie komiksu zaprezentowali przygody bohaterów. Następnie wykonali makiety 3D węgierskiego Placu Broni. Gdy relacjonowali przebieg bitwy, można było przenieść się w czasy Nemeczka.
Czy na wieszaku przeznaczonym na ubrania można powiesić lekturę? Nic trudnego, szczególnie dla uczniów klas 2a i 3b, którzy na wieszakach umieścili treści dotyczące przeczytanych książek „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” oraz „Anaruk chłopiec z Grenlandii”. Lektura na wieszaku to jedna z metod aktywizujących, która tym razem kształtowała u dzieci nie tylko umiejętności typowo polonistyczne, ale także plastyczne. Rozwijała zdolności manualne, każdy uczeń bowiem dbał o estetykę swojego wieszaka, okazało się też, że samodzielne wiązanie supełków wcale nie jest takie łatwe😊. Trzecioklasiści pracowali w grupach tworząc teksty, rysunki i inne elementy, które najbardziej utkwiły im w pamięci podczas czytania. Drugoklasiści musieli samodzielnie wykazać się tym, co zapamiętali z książki, którą wspólnie z nauczycielem czytali podczas zajęć w szkole. Każdy uczeń przedstawiał i ilustrował historię jednej skarpetki oraz redagował ogłoszenie o jej zaginięciu. Po wykonaniu zadania uczniowie prezentowali efekty swojej pracy na forum klasy. Omawiając lekturę wykorzystaliśmy także pracę w parach – uczniowie doskonalili sztukę pisania listów oraz wykazali się niezwykłą wyobraźnią tworząc własną historię jedenastej skarpetki. Wykonane przez uczniów „lektury na wieszaku” ozdobiły nasze sale lekcyjne, a ta forma omawiania książki spodobała się uczniom, co na pewno wpłynie na lepsze zapamiętanie przygód jej bohaterów.
Konkurs miał na celu zachęcenie, jak najszerszego grona uczniów, do zwrócenia uwagi na różnorodność działań sprzyjających środowisku. Zadanie polegało na wykonaniu pracy w formie kreatywnego komiksu, ilustrującego sposoby ograniczania odpadów w domu i najbliższym otoczeniu.
Wyniki konkursu:
I miejsce: Kamil Siuta kl. VI
II miejsce: Weronika Romanek kl. VIII a
GALERIA III miejsce: Aleksandra Stelmach kl. VIII a
Wyróżnienia: Matusik Milena kl. VIIIb, Święs Justyna kl. VI, Dąbrowska Julia kl. Va, Stelmach Martyna kl. IV.
Zwycięzcom gratulujemy!
W karnawale, karnawale
dookoła same bale,
gdy orkiestra pięknie gra,
dobry humor każdy ma!
Wyśmienite humory dopisywały uczniom naszej szkoły w czwartek 16 lutego, gdyż wtedy właśnie odbyła się u nas zabawa karnawałowa. Jak zawsze były piękne przebrania, tańce, zabawa i pyszny poczęstunek. Z racji tego, że był to "tłusty czwartek", nie zabrakło oczywiście też pączków. Bardzo dziękujemy naszej Radzie Rodziców, która opłaciła Dj- a, dzięki któremu mogliśmy się bawić!
Walentynki to święto miłości, przyjaźni, sympatii, przytulania, życzliwości, dobrego słowa. Uczniowie klas 1-3 nie zapomnieli o tym dniu. Nie obyło się bez przygotowywania walentynek, czyli kartek z życzeniami dla osób bliskich naszemu sercu. Klasa 3b, w nieco inny sposób niż zazwyczaj, uczestniczyła w lekcji wychowania fizycznego. Były zabawy balonami oraz serduszkowa "chusteczka haftowana". Trzecioklasiści wykonali też wielkie serce, kładąc się na posadzce sali gimnastycznej. W klasie 2a uczniowie odkodowywali symbole walentynkowe, a także miłymi słowami zapełniali serca przyczepione do pleców swoich koleżanek i kolegów. Trzeba przyznać, że dzięki tym działaniom wszyscy poczuli miłą i serdeczną atmosferę, a dzieci pogłębiły swoją wrażliwość i empatię oraz wzmocniły relacje koleżeńskie.
Jeśli nie wiesz jak zalogować się do dziennika,
kliknij tutaj
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II we Florynce
Florynka 64
33-332 Florynka
tel. (fax) 18 447 16 22
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.