Na lekcjach języka polskiego klasa 6a omawiała ostatnio lekturę L. Maud Montgomery "Ania z Zielonego Wzgórza". Uczniowie, zainspirowani przygodami bohaterki, przygotowali piękne lapbooki, które zawierają najważniejsze informacje z lektury oraz ciekawostki. Nasi szóstoklasiści, wykonując to zadanie, wykazali się wiedzą i pomysłowością.
Początkiem marca w ramach akcji „Poznajemy bibliotekę”, dzieci z klas drugich Szkoły Podstawowej we Florynce wraz z wychowawczyniami odwiedziły bibliotekę publiczną. Dla niektórych była to pierwsza, ale zarazem nie ostatnia wizyta, ponieważ zostali czytelnikami biblioteki.
Solidaryzując się z osobami, które na terenie ogarniętym wojną potrzebują wsparcia ludzi dobrej woli, organizujemy w naszej szkole zbiórkę pieniężną w dniach 1 – 4 marca. Nasza pomoc ma znaczenie! Najmniejsze nawet kwoty pozwolą budować wielkie dobro! Zebrane pieniądze trafią zarówno do tych, którzy przed wojną musieli uciekać, jak również do tych, którzy pozostali, by bronić swojej Ojczyzny.
Zwracamy się do Państwa z prośbą o włączenie się do akcji. Już teraz dziękujemy za życzliwość i zrozumienie.
26 lutego obchodzimy Dzień Dinozaura. Z tej okazji uczniowie klasy 1a wybrali się w poniedziałek, 28 lutego, do Biblioteki Publicznej we Florynce na warsztaty czytelniczo-plastyczne. Podczas tego spotkania p. Joanna Witek przybliżyła dzieciom informacje na temat tych prehistorycznych i fascynujących stworzeń, przeczytała dzieciom kilka opowieści oraz zaprezentowała zgromadzone w bibliotece książki na ten temat. Nasi uczniowie bardzo aktywnie uczestniczyli w tym spotkaniu, wykazali się dużą wiedzą, chętnie wspominali też wyprawę do Parku Dinozaurów w Zatorze. Na zakończenie dzieci wykonały kolorowe, papierowe dinozaury. Bardzo dziękujemy Pani Joannie Witek za zaproszenie i bardzo ciekawe zajęcia!
W ramach Programu Laboratorium Przyszłości szkoła otrzymała wsparcie finansowe w kwocie 70 000 zł na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. W 2021 roku wykorzystano 100% przyznanych środków.
Szkoła zakupiła: Drukarkę 3D wraz z akcesoriami i laptopem, nagłośnienie, gogle wirtualnej rzeczywistości z akcesoriami i oprogramowaniem, klocki konstrukcyjne LEGO, robot do nauki programowania, aparat fotograficzny z akcesoriami i obiektywem, statyw z akcesoriami, mikroport bezprzewodowy, mikrofon kierunkowy, gimbal, zestaw FORBOT Mistrz Lutowania + stację lutowniczą, kamerę przenośną cyfrową wraz z akcesoriami, oświetlenie do realizacji nagrań, mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami.
Nowoczesny sprzęt, pozwoli na rozwijanie zainteresowań i kreatywnych postaw uczniów oraz wyrównywanie szans edukacyjnych. Będzie wykorzystywany na zajęciach: informatyki, techniki, fizyki, chemii, biologii, geografii, zajęciach kształtujących kreatywność, w czasie realizacji innowacji pedagogicznych i uroczystości szkolnych.
LEKCJE STEAM Z ZESTAWEM SPIKETM PRIME
W bieżącym roku szkolnym rozpoczęliśmy realizację zajęć z robotyki w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. W zajęciach, które rozwijają sprawność manualną, myślenie przestrzenne, wyobraźnię oraz wprowadzają w świat programowania, uczestniczą uczniowie klas: IIa, IIIb, VI oraz VIII. Dzieci w małych grupach pracują nad zbudowaniem robota, a następnie programują go z wykorzystaniem aplikacji. Zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniemuczniów,wszyscy z ogromnym przejęciem i zaangażowaniem konstruują swoje roboty, co przynosi satysfakcję nie tylko uczniom, ale i nam - nauczycielom. Bardzo przyjemnie jest patrzeć jak uczniowie współpracują ze sobą i rozwijają logiczne myślenie, a pod koniec zajęć skonstruowane i zaprogramowane pojazdy „ruszają w drogę.”
WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ W NASZEJ SZKOLE!
Podczas wirtualnej wycieczki, używając okularów ClassVR, uczniowie klas 6 i 7 szacowali różne ilości danych obiektów. Oglądając obiekty w okularach próbowali odpowiedzieć na pytania: Ile przedmiotów widzą w każdej scenie?; Ile różnych przedmiotów widzą? Oglądali takie obrazy jak: Wyspa Amedee: ryby; Bayern Monachium: widzowie; Festiwal latarni: latarnie; Targ w Jordanii: różne rodzaje produktów rolnych; Festiwal słoneczników: słoneczniki.
Następnie podczas pogadanki z nauczycielem dowiedzieli się: Co to znaczy oszacować?; Dlaczego jest to użyteczna umiejętność?; Czy są takie sytuacje, gdy lepiej jest szacować niż liczyć?; A co z sytuacjami, gdy naprawdę musimy liczyć, a samo oszacowanie nie wystarczy?
Dzięki zajęciom uczniowie:
W zajęciach z okularami 3d brali udział uczniowie klasy 6:Gruca Kacper, Kołdras Łukasz, Ogorzałek Oliwier, Pękala Szymon, Motyka Kacper, Stopka Maja, Groń Adam, Szczurek Kacper, Gryboś Krzysztof oraz uczniowie klasy 7: Chlipała Jakub, Nalepa Robert, Podwika Kamil, Stolarczyk Hubert.
LABORATORIUM ROBOTYKI ROBOMAKER
RoboMaker to niesamowite laboratorium do odkrywania wszystkich sekretów robotyki i kodowania poprzez programowanie blokowe. Uczniowie klasy 6: Groń Adam, Motyka Kacper, Ogorzałek Oliwier, Pękala Szymon, Kołdras Łukasz, Stopka Maja oraz uczniowie klasy 7: Chlipała Jakub, Nalepa Robert, Podwika Kamil, Stolarczyk Hubert zbudowali 2 roboty z ponad 200 komponentów, 2 silników, 1 głośnika i czujnika podczerwieni i zaprogramowali je tak, aby wykonywały zabawne czynności, które pomagają rozwijać myślenie komputacyjne. Do programowania robota wykorzystano programowanie blokowe z poziomu aplikacji na urządzenia mobilne, istnieje również możliwość programowania ręcznego. Robot był sterowany przy pomocy steru dostępnego w aplikacji mobilnej.
Podczas zajęć uczniowie tworzyli proste programy w blokowym języku programowania, definiowali podstawowe konstrukcje algorytmiczne, tworzyli proste programy z wykorzystaniem czujników i silników, dokonywali podziału zadania na części i odniesienia poszczególnych elementów programu do zapisu algorytmu w postaci schematu blokowego. Poprzez udział w zajęciach uczniowie poznali aplikację RoboMaker, potrafią ułożyć sekwencję poleceń sterującą elementami robota, poznali podstawowe bloki języka programowania RoboMaker, znają zasady rysowania schematu blokowego algorytmu i potrafią narysować schematy blokowe prostych algorytmów. Zapraszamy do obejrzenia filmów w zajęć (linki poniżej).
Pokonywanie przez robota zaplanowanej trasy - klasa 6
Programowanie trasy robota - klasa 7
MALI KONSTRUKTORZY
Od września 2023 roku realizowane są zajęcia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Na lekcjach kształtujących kreatywność uczniowie z klasy III a korzystają z zestawów klocków LEGO Education SPIKE do realizacji projektów wg instrukcji oraz tworząc własne budowle. Edukacyjne klocki konstrukcyjne rozwijają umiejętności manualne, a także myślenie i wyobraźnię przestrzenną. Zajęcia mają na celu rozbudzanie twórczego myślenia, umiejętności podejmowania wyzwań i poszukiwania rozwiązań poza schematami. Uczniowie współpracowali ze sobą w celu znalezienia kreatywnego rozwiązania problemów i dopracowywali je metodą prób i błędów. Praca z klockami pobudza logiczne myślenie i wywołuje mnóstwo pozytywnych emocji.
Brawa i gratulacje dla uczniów klasy 3a, którzy wzięli udział w V Międzyszkolnym Konkursie organizowanym przez Szkołę Podstawową nr 2 w Grybowie: "Podróż po regionach Polski. Grybów - moja mała Ojczyzna". Anastazja Paciorek zajęła 2 miejsce, a Patryk Siedlarz zdobył wyróżnienie. Dzieci zostały nagrodzone pięknymi książkami oraz dyplomami. Jeszcze raz gratulujemy i dziękujemy za udział!
Jeśli nie wiesz jak zalogować się do dziennika,
kliknij tutaj
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II we Florynce
Florynka 64
33-332 Florynka
tel. (fax) 18 447 16 22
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.