Julian Tuwim to jeden z najbardziej znanych poetów okresu dwudziestolecia międzywojennego. Pisał dla dzieci i dla dorosłych. Był autorem poezji, skeczy, wesołych tekstów teatralnych i piosenek. Przekładał na język polski poezję rosyjską, niemiecką, francuską. Pisując do czasopism, podpisywał się wieloma pseudonimami artystycznymi. Wiersze Juliana Tuwima stanowią klasykę polskiej literatury dziecięcej. Poezja dla dzieci jest napisana językiem dowcipnym, utwory przedstawiają fragmenty rzeczywistości. Wiele wierszyków ma ukryty morał, przesłanie. Najbardziej popularne wiersze to: Lokomotywa, Bambo, Okulary, Słoń Trąbalski, Rzepka, Abecadło, Kotek, Zosia- Samosia, Słoń Trąbalski, Idzie Grześ, Warzywa, Cuda i dziwy, O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci.
Podczas zajęć związanych z twórczością Juliana Tuwima uczniowie klasy 3b przypomnieli sobie ww. wiersze oraz poznali życie i twórczość artysty. Zwieńczeniem lekcji była nauka wybranego wiersza na pamięć oraz jego recytacja. Pierwsze próby deklamacji odbyły się w klasie, a następnie chętni uczniowie zaprezentowali się młodszym dzieciom naszej szkoły. Wiadomo, że towarzyszył im stres, lecz trzeba przyznać, że wszyscy poradzili sobie jak prawdziwi mówcy. Zajęcia o Julianie Tuwimie były realizacją zadania „Z poezją w sercu i na ustach” w ramach projektu: Z kulturą mi do twarzy.
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w 5 Międzyszkolnym Konkursie Literackim "Pióro jedynki" organizowanym przez Szkołę Podstawowa nr 1 w Grybowie. Udział wzięło 8 osób z kl. 5a, 6, 7 oraz 8b. Uczniowie pisali pracę w dwóch kategoriach: junior kl. 4-6 oraz senior kl. 7-8. Tematem twórczości młodych pisarzy była podróż. W kategorii junior uczniowie mieli napisać opowiadanie pt. "Podróże małe i duże" natomiast w kategorii senior list otwarty pt. "Podróż niejedno ma imię" (Podróże bohaterów literackich). Podopieczni pani Anety Cygnarowicz Aleksander zaprezentowali się rewelacyjnie. Szymon Pękala z kl. 6 w kategorii junior zajął I miejsce, Letycja Nowak z kl.5a II miejsce, Gabriela Pękala z kl.5a miejsce III. W kategorii senior Wiktoria Cabak oraz Zofia Grybel z kl. 8b - miejsce III natomiast Zuzanna Kruczek, Oliwia Sekuła z kl.8b oraz Wiktoria Matuła z kl. 7 wyróżnienia. Uczniom ogromnie gratulujemy i liczymy na Was w innych konkursach literackich.
23 listopada w naszej szkole obchodziliśmy tradycyjne andrzejki. O świetną zabawę przy muzyce dbał profesjonalny Wodzirej Adi, który zapewnił mnóstwo atrakcji i radości wszystkim uczniom naszej szkoły - od najmłodszych przedszkolaków po ósmoklasistów. Oprócz tańców, były też konkursy, zabawy oraz tradycyjne wróżby, które prowadzili uczniowie z klasy 8a oraz 5b. W salach lekcyjnych uczniowie mieli też poczęstunek, o który jak zawsze zadbali niezawodni Rodzice. W tym miejscu bardzo dziękujemy Radzie Rodziców, która zapewniła fundusze na zorganizowanie naszych andrzejek.
RoboMaker to niesamowite laboratorium do odkrywania wszystkich sekretów robotyki i kodowania poprzez programowanie blokowe. Uczniowie klasy 6: Groń Adam, Motyka Kacper, Ogorzałek Oliwier, Pękala Szymon, Kołdras Łukasz, Stopka Maja oraz uczniowie klasy 7: Chlipała Jakub, Nalepa Robert, Podwika Kamil, Stolarczyk Hubert zbudowali 2 roboty z ponad 200 komponentów, 2 silników, 1 głośnika i czujnika podczerwieni i zaprogramowali je tak, aby wykonywały zabawne czynności, które pomagają rozwijać myślenie komputacyjne. Do programowania robota wykorzystano programowanie blokowe z poziomu aplikacji na urządzenia mobilne, istnieje również możliwość programowania ręcznego. Robot był sterowany przy pomocy steru dostępnego w aplikacji mobilnej.
Podczas zajęć uczniowie tworzyli proste programy w blokowym języku programowania, definiowali podstawowe konstrukcje algorytmiczne, tworzyli proste programy z wykorzystaniem czujników i silników, dokonywali podziału zadania na części i odniesienia poszczególnych elementów programu do zapisu algorytmu w postaci schematu blokowego. Poprzez udział w zajęciach uczniowie poznali aplikację RoboMaker, potrafią ułożyć sekwencję poleceń sterującą elementami robota, poznali podstawowe bloki języka programowania RoboMaker, znają zasady rysowania schematu blokowego algorytmu i potrafią narysować schematy blokowe prostych algorytmów. Zapraszamy do obejrzenia filmów w zajęć (linki poniżej).
Pokonywanie przez robota zaplanowanej trasy - klasa 6
Jeśli nie wiesz jak zalogować się do dziennika,
kliknij tutaj
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II we Florynce
Florynka 64
33-332 Florynka
tel. (fax) 18 447 16 22
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.