Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II we Florynce
z dnia 14 grudnia 2021 r.
w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II we Florynce.
W związku z wejściem w życie ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI i NAUKI z dnia 13 grudnia 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2021 poz. 2301)
zarządza się, co następuje:
&1.
Od dnia 20 grudnia 2021 r. do dnia 09 stycznia 2022 r. uczniowie klas I – VIII przechodzą na tryb nauki zdalnej.
W przypadku ograniczenia funkcjonowania szkoły zgodnie z § 1 ust.1, zajęcia są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 30c ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.
&2.
Godzina lekcyjna zajęć edukacyjnych prowadzonych przez nauczyciela z wykorzystaniem metod technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zajęć trwa 30 minut.
Zajęcia realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zajęć nauczyciel realizuje w ramach obowiązującego go tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami albo na ich rzecz, a w przypadku godzin zajęć realizowanych powyżej tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych – w ramach godzin ponadwymiarowych, o których mowa w art. 35 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela.
Poszczególne zajęcia są realizowane zgodnie z obowiązującym tygodniowym rozkładem zajęć edukacyjnych.
Dla uczniów, którzy ze względu na niepełnosprawność lub np. warunki domowe nie będą mogli uczyć się zdalnie w domu, organizuje się nauczanie stacjonarne lub zdalne w szkole (z wykorzystaniem komputerów w szkole).
&3.
Ustala się zasady zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zajęć:
1) zajęcia muszą być odnotowane w dzienniku zajęć, 2) nauczyciel potrafi udokumentować materiały przesłane uczniom, 3) weryfikacja odbytych zajęć przez administratora na platformie Office 365.
6 grudnia obchodzimy mikołajki. Każde grzeczne dziecko zostaje obdarowane prezentem. Nasi uczniowie przez cały rok starali się bardzo, aby i o nich nie zapomniał Święty Mikołaj. Jak widać ich starania przyniosły efekty, bo dostali piękne upominki.
„Jeślibyś umiał pisać tak, aby Cię każde dziecko pojęło, byłbyś wielki”
Kornel Makuszyński
Chcąc przedstawić dzieciom osobę, która właśnie posiada tę cechę – rozumie go każde dziecko, 1 grudnia w naszej szkole odbyło się spotkanie autorskie z pisarzem Waldemarem Cichoniem. Niestety, ze względu na trwającą pandemię, miało ono charakter transmisji internetowej. W trakcie mini – wykładu autor opowiedział dzieciom co, a raczej kto, zainspirował go do napisania przygód o niesfornym kocie Cukierku. Jak się okazało był nim jego syn Marcel i domowy pupil, czyli kot Cukierek. Podczas spotkania p. Cichoń przeczytał dzieciom jedną z przygód kota, a trzeba przyznać, że miał on ich bardzo wiele. Nie obyło się również bez niespodzianki… Najmłodsi uczniowie mogli zobaczyć bohatera książek, a nawet dwóch – kota Cukierka i kotkę Tradycję. Oba, nieco przestraszone, z zaciekawieniem zerkając w kamerkę, sprawiły dzieciom wiele radości. Mamy nadzieję, że poznanie bajkopisarza było ciekawym i pouczającym spotkaniem, które pozostanie w pamięci. Chcąc głębiej zapoznać się z przygodami Cukierka istniała możliwość zakupienia książek z dedykacją autora. Jako podziękowanie za zorganizowanie transmisji Wydawnictwo Żakowskie przekazało szkole darmowe egzemplarze książek, które wzbogacą księgozbiór biblioteki. Takie małe podziękowanie, a cieszy.
Andrzejki to ludowa tradycja wieczoru wróżb, pielęgnowana z dziada, pradziada. Przez wiele lat wierzono, że przepowiednie prędzej czy później spełnią się. Obecnie do wróżb podchodzimy z lekkim przymrużeniem oka, traktujemy je jako zabawę, sposób spędzenia czasu. Jak tradycja każe i w naszej szkole odbyło się andrzejkowe szaleństwo. Na uczniów, prócz zabaw przy muzyce, poczęstunku i tańców, czekał „Pokój wróżb”. W tym tajemniczym pokoju, dowiedzieli się co ich czeka w przyszłości, a także poznali imię przyszłej wybranki lub wybranka serca. Wróżba „Marzenie za grosik” gwarantowała spełnienie życzenia każdemu, komu udało się z odległości celnie rzucić monetą do miseczki z wodą. Była szansa przekonania się czy obecna sympatia to już ta właściwa osoba – na całe życie, czy przyjdzie na nią jeszcze poczekać. Wszyscy z niecierpliwością czekali na swoją kolej, a dzięki pomocy uczniów ze starszych klas, odbywało się to bardzo sprawnie. DZIĘKUJEMY WAM!
Warto wspomnieć, że z andrzejkami wiążą się nie tylko wróżby, ale również ludowe przysłowia. Jedno z nich szczególnie przypadnie do gustu amatorom białego szaleństwa „Gdy Andrzej się zjawi, to i zimę postawi”.
W dniach 16-21 listopada trwał w naszej szkole Tydzień Życzliwości, którego głównym celem było uświadomienie członkom społeczności szkolnej, że zawsze należy być wobec siebie miłym, uprzejmym, tolerancyjnym oraz życzliwym. Tydzień Życzliwości miał także wpłynąć na integrację uczniów, kształtować wśród nich umiejętność kulturalnej, zgodnej współpracy oraz zabawy. Wspólnie z uczniami podjęliśmy się wielu zadań, które naszym zdaniem zostały wykonane na 6.
W młodszych klasach uczniowie bawili się w "cichego przyjaciela" - losowali imię i nazwisko kolegi/koleżanki z klasy, któremu, nie ujawniając się, próbowali umilić dzień. Uczniowie losowali też proste zadania, które musieli w danym dniu wykonać. Zabawy te bardzo podobały się dzieciom, nikt nie protestował, nawet gdy w danym dniu musiał posprzątać swój pokój czy wyręczyć rodzica w jakimś obowiązku. W klasach Ia, Ib, IIa i IIb odbyły się zajęcia z p. pedagog, podczas których dzieci przekonały się jak słowa mogą ranić i jak łatwo jest skrzywdzić drugiego człowieka. W oddziałach 0a i 0b została przeprowadzona akcja pt. "Starsi uczą młodszych tolerancji" - uczniowie z najstarszych klas czytali swoim młodszym kolegom bajki terapeutyczne na temat szacunku i tolerancji do drugiego człowieka. Klasa 1a w ramach realizowanej innowacji pedagogicznej "Zakodowany świat wartości" mówiła o uczuciach, rozwiązywała kalambury oraz kodowała obrazki na macie edukacyjnej. Klasy 0-3 wspólnie z wychowawcami wykonały Drzewka Życzliwości, na których przekazały innym miłe, życzliwe słowa i hasła. Uczniowie klas 4-8 podczas zajęć z wychowawcami rozmawiali o życzliwości na co dzień, życzliwości w sieci oraz tworzyli kodeks ucznia życzliwego. Spośród uczniów klas 4-8 wybrani zostali LIDERZY ŻYCZLIWOŚCI, którzy oprócz pochwały na forum klasy otrzymali pamiątkowe medale i drobne, słodkie upominki. Dzięki pomocy rodziców i dużemu zaangażowaniu uczniów, sprzedawaliśmy także słodkie iskierki życzliwości. Szczególnie dziękujemy uczniom klasy IVb za pomoc i duży wkład pracy w wykonanie tego zadania, a wszystkim uczniom za wsparcie finansowe tej inicjatywy. Zebrane pieniądze zostaną przeznaczone na działalność Samorządu Uczniowskiego (przede wszystkim organizację szkolnych konkursów dla uczniów). Część zebranej kwoty przeznaczymy jako charytatywną iskierkę życzliwości - włączymy się w akcję organizowaną przez księdza Mariusza i Sercjański Ruch Młodzieży z naszej parafii (przygotowanie świątecznych paczek dla najbardziej potrzebujących rodzin z naszej miejscowości). Tydzień Życzliwości kończył się w naszej szkole Dniem Pozytywnego Koloru - uczniowie, ubrani w ciepłe kolory, nagrali rymowane hasła mówiące o życzliwości w ich klasie.
Uważamy, że wszystkie cele i zadania zostały wykonane, a uczniowie będą pamiętać o życzliwości, tolerancji, pomocy i serdeczności na co dzień przez 365 dni w roku, a nie tylko z okazji Tygodnia Życzliwości.